Kulje hitaasti

 

 

 

Helteellä on kuljettava verkalleen.

Hiljennä ylämäessä. Jarruta alas matkatessasi.

Ota talteen jokainen auringon tuuli,

säilytä säde ihosi alle. Anna paahteelle paikka sisälläsi.

Hengitä kesän henkäystä. Varastoi lämpö kehoosi

niin sinulla on toivoa myös silloin kun hyytävä tuuli paiskaa sinut

vasten talven teräviä, iljanteisia jäätiköitä.

 

 

 

 

34 Responses to Kulje hitaasti

  1. Mimosa says:

    Kyllä! Tämä on laitettava visusti talteen! Juuri kuten sanailit 🙂

  2. Liplatus says:

    Tässä ja nyt on hyvä olla, kiirehtimättä liikaa tulevaan.

  3. Maarit says:

    Minä olen huono kesän kuluttaja. Lämpö valuu hikenä viemäriin ja tarttuu vaatteisiin, jotka on laitettava koneeseen 😦

  4. Ari says:

    Olen havainnut tuon näin helteillä, muutoin tulee hiki 🙂 Pyörällä parempi, pieni viima käy koko ajan, mutta sitten kun pysähtyy…plääh

  5. aimarii says:

    Näin juuri minä teen. Ei ole kiireitä, kerkiän vähemmällä ja otan kaiken tästä kesästä talteen.
    Kiitos vinkistä.

  6. Alastalo says:

    Kyllähän näin on. Ei kannata valittaa helteestä. Kyllä nämä ilmat aina kovan pakkasen voittaa.

    Hieno runo. Varsinkin tuo loppuosa jossa kuvailet talven kurjuutta. Täytyi lukea oikein useamman kerran.

  7. miiwi says:

    Nyt on aika nauttia lämmöstä ja tallentaa sitä talvea varten. Ihana runo!

  8. arleena says:

    Hiljennetty on, muistot tallennettu ja talvella muistellaan.

  9. Äijä says:

    Täsmälleen.
    Ei liene olemassa parempaa kuin lämpö ja lempeä tuuli. Pohjoisen ihminen joutuu keräämään tuon kaiken talteen. Näin olen tehnyt.

  10. isopeikko says:

    Hitaasti kulkemalla ehtii enempi. Kumma juttu.

  11. pyöräilin juuri kotiin pojan luota

  12. hpy says:

    Lampo pitaisi laittaa jaakappiin tai pakastimeen jotta se sailyisi oikein kauan.

  13. Unelma says:

    Kesästä ja auringosta on nautittu ja mikä parasta kesä jatkuu vielä.

  14. Vara-akut parvekkeelle ja sitten talvella käyttöön!
    Minä luulen, että olen maailman paras hitailija, hitaampi kuin laiskiainen, joka kulkee n. 30 metriä päivässä!

  15. aikatherine says:

    mukava runo.. yritän ottaa ohjeesta vaarin…:) pelasin jalkapalloa, minä 70v mummo lastenlasten kanssa ja keikahdin vasemmelle kankulleni oikein sievän ilmalennon. naapurin muummut tuli auttamaan ylös.. ei käynyt kuinkaan, pieniä mustelmia ja ruohonvihreitä läiskiä valkoisessa tunikassa.. heh..

  16. kaanon says:

    Juuri noin olen tehnyt. Tänäänkin olen täyttänyt aurinkovajetta ja poistanut ajatuksen iljanteesta. Onnistuuko se? Onnistuuhan se?

  17. Liisa says:

    Helle nostaa sykkeen vaikka hitailisi. Siksikin.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

