En minä osaa tanssia, en halua

 

En minä osaa tanssia, en uskalla. Olen ujo, toisin kuin ne muut, jotka nojaavat toisiinsa tanssilattialla, sulautuvat yhdeksi, ovat siinä ja poissa. En minä. Seison pylvään takana, käyn hakemassa limua, kuljen nopeasti, jotta kukaan ei pysäyttäisi. Musiikki inhottaa minua, nyt ne soittavat humppaa, pakenen vessaan, en halua hyppiä kenenkään hikisten käsien tahdissa. Haluan pois, en uskalla lähteä ilman kavereita, olen liian häpeissäni kulkemaan ulos ovista, näettekö: se lähtee yksin, ei käynyt tuuri, naurua. Istun vessassa, kaksi ja kaksi ja kaksi tanssia, valssia, tangoa, jotain kolmatta, laulajalla on ylimakea ääni. Toivon istuvani joen rannalla, käsissäni kaljatölkki ja tupakka, vierellä kasettimankkani, John Fogertyn ääni kantautuu toiselle rannalle, sinne, missä hän istuu.

 

 

 

 

***

Vuoden ensimmäisenä päivänä menehtyi laulaja Patti Page 85-vuotiaana. Pattin yksi tunnetuimmista hiteistä on Tennessee Waltz vuodelta 1950.

 

 

 

 

 

23 Responses to En minä osaa tanssia, en halua

  1. Kari says:

    Minä en tanssia kuin valssia, mutta välillä sekin on ihan mukavaa. Siitä huolimatta asettaisin etusijalle kaljan, tupakan ja Fogertyn joen rannassa 🙂

  2. kiiris says:

    Saako liittyä seuraan, joenrannalle! 😀

    Ihanainen Patti Page!

  3. aimarii says:

    Hieno hidas valssi. Jotenkuten sitä osaisin tanssiakin, kuten auttavasti joitain muitakin tansseja foxin askelilla, mutta en vieraiden käsivarsilla, silloin kokisin pakokauhua. Miljoonasti mieluummin olen kuitenkin itekseni autiotuvilla tai tunturien rinnnepoluilla

  4. laiskuri says:

    Minäkin innostusin tuosta rannasta ja kaljasta enemmän kuin tanssilavasta.

    Nätistihän neito lauloi mutta mielleeni on paremmin jäänyt Muskan versio :))

  5. kaari3 says:

    Haluaisin osata tanssia, antaa musiikin viedä. Vaan en osaa ja nolona saa kierrellä, jos tansiin tulee tilaisuus. Seuraavassa elämässä se tulee olemaan ykkössijalla! Sambaa, rumbaa bossanovaa, argentiinalaista tangoa…..

    • susupetal says:

      Kaari, minä pidän tanssimisesta, mutta yksin tanssimisesta, en paritansseista.
      Tavataan seuraavassa elämässä, sinä tanssit tangoa Buenos Airesin kuppiloissa, minä kujalla vietän siellä kissanpäiviä.

  6. Yaelian says:

    Muistan tämän jostain elokuvasta vaan en mistä.Kaunis valssi! Mulla menee helposti askeleet sekaisin tanssiessa….

  7. Yaelian says:

    Taas hävisi kommentti eli uusi yiryts. Tämän kauniin valssin muistan jostain elokuvasta,mutten muista mistä…
    Ja mulla menee tanssiessa aina askeleet sekaisin…

  8. Maarit says:

    Ei suju tanssi, eikä mtn hinkua lattialle! Viime yönä kylläkin tanssin vauhdikkaasti ja oi, mitä taivutuksia, wirn.

  9. Äijä says:

    Minä en kanssa osaa tanssia. Olen soittanut tanssimusiikkia muutaman vuoden lavoilla ja kapakoissa, mutta itse sinne sekaan meneminen olisi ollut kauhistus.

    Minä voisin lähteä sinne joelle vetämään uistinta John Fogertyn kanssa, juteltaisiin vaikka ilmoista. Voisin ihan soutaakin, John pitelisi vapoja ja oluttölkin tyhjennyttyä heittäisi uuden.

  10. kuvittelija says:

    Valssia minäkin taidan, tässä tahdissa taitaisin yrittää…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

