En halua olla tärkeä

 

Surffailen juutuubissa. Minun pitäisi maalata, mutta en näe värejä tänään. En näe mitään. Jaksan vain kuunnella. Ja nukkua. Olen nukkunut kaikki ne tunnit, joiden aikana minun olisi pitänyt levittää maalia kankaille.
Ystävä kysyy, olenko riittävän hullu. Olen. Hän ymmärtää minua. Hänellä on enemmän diagnooseja kuin minulla. Syöpä myös. Se verenhimoinen, näivettävä seuralainen, pahempi kuin varjo, sillä se ei katoa pimeydessäkään.
Toinen ystävä kertoo minulle, että olen tärkeä. Olenhan minä. Muille, ihan varmasti. Itselleni, tuskin. Miten olla tärkeä itselleen? En tiedä. En olisi olemassa ilman muita. Usein väsyn olemaan tärkeä muille, se on vaativaa, se on jaksamista.
En halua voimia, en hyvän olon toivotuksia. Haluan vain nukkua, nähdä värillisiä unia, unohtaa hetkeksi sen, että olen niin tärkeä. Haluan olla hyödytön, turha, korvattava. Haluan kuulla musiikin.

 

 

 

 

16 Responses to En halua olla tärkeä

  1. kiiris says:

    Minä laulan sinulle… ”summertime, and the living is easy….. fish are jumping…..” ja sitten fonisoolo!

  2. Mymskä says:

    Musiikki ja uni on hyvä yhdistelmä, joskus ei millään muulla ole väliä. Olet tärkeä vaikka et jaksaisikaan. Sinun ei tarvitse tehdä sen eteen yhtään mitään.

  3. Sami Liuhto says:

    Juutuubin lisäksi voi olla Eituubi, mitä johdettaisiin Taikkarin mäeltä, vai mikä mäki tuo Turun Taidemuseon mäki on.

  4. harakka says:

    Susu, ei sun tarvitsekkaan tehdä mitään, että olisit muille tärkeä, olet oma itsesi vain.
    Kaunista oli musiikki!

  5. Nukkumista sitten vain 🙂 Värejä ei joka päivä voikaan nähdä. Sanon mä.

  6. arleena says:

    Nukkuminen on lataamista tulevaan.

  7. sirokko says:

    Toivotan värikkäitä musiikkiunia ja itsesi löytämistä muiden seasta.

  8. Uuna says:

    Viisaita kysymyksiä, joihin en osaa antaa vastauksia. Enkä sano, voimia sinulle, pidän ne itsekkäästi ihan itse. Pidä sinäkin, siitä kai se alkaa…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

