Miljoona vuotta minua ennen

 

 

On kesä ja meri ja meri ja aurinko ja sileät kalliot, miljoonien vuosien hellimät, pehmeät, lämpimät kuin reiden sisäpinta. Mansikan päällä kermavaahto, vaahtopäät uinuvat vielä. Eilen sidoimme voikukista seppeleet, tänään sirottelemme horsman purppuraa pöytäliinalle.

Ei tästä voi kirjoittaa, ei maalata, ei kertoa illan tullen palaville kiiltomadoille. Sammakon loikka tervakukan viereen on sanoja kauniimpi, kuvaa kestävämpi. Tämä on minua, minä olen tässä, haistan sateen saapumisen, ihana, ihana odotus. Vaahto nousee harjaksi aallon selkään, rantautuu tuulen mukana kallioiden suojaksi. On kesä ja meri ja miljoona vuotta minua ennen.

Det stormar, vinden, vinden och havet. Du får vara Stormskärs Maja, jag är Janne, vänta på mig, förväntan tar aldrig slut, nej, aldrig, så länge vi fortsätter att leka. Så länge har vi lekt! Havet skojar inte, det är sant. Kanske i morgon händer det att vi hittar fågelns fjädrar. Janne kommer hem, det är dags att spela indianer eller underbara kvinnor i sina härliga hattar av halm med den gula fjädern!

 

 

 

 

8 Responses to Miljoona vuotta minua ennen

  1. vilukissi says:

    Myrskyluodon Maija alkoi soimaan jossain mielen sopukoissa, kaihoisasti..

  2. Millin says:

    Ihana kesä ja miljoonameri 🙂

  3. kiiris says:

    Havet skojar inte. Olen oppinut kunnioittamaan merta, sen voimaa, sen miljoonien vuosien kiertokulkua. Se on kahlinnut minut lumollaan.l

    Niin kaunis ja sieluuni mönkinyt kesäinen tositarinasi. Kiitos.

  4. Tässä ja nyt. Proosarunoa. Janet tulee ja menee, kesä on ikuinen. Vai oliko se….toisinpäin?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

