Koiran elämää 9

 

Minulla on muinoin ja nykyäänkin aina välillä ollut ongelmia auktoriteettien kanssa. Noin periaatteessa en ole vastarannankiiski, mutta olen aina halunnut perusteluja miksi tehdä jotain, joka mielestäni on kyseenalaista tai vähemmän fiksua. Jos selitykset ovat olleet asiallisia, olen hyväksynyt auktoriteetin, käskyn, pyynnön tai määräyksen, hampaita kiristellen, mutta kuitenkin.

Hoitokoira on muokannut minua pehmeämmäksi. Hän on opettanut minut tottelemaan ilman sen suurempaa käskyttämistäkään. Heitän pallon, hoitokoira juoksee pallon viereen, odottaa. Huutelen tuo pallo, pallo tänne, etsi pallo ja Hoitokoira katsoo minua säälivästi. Pallohan on tässä, etutassujen välissä, ei sitä tarvitse enää etsiä. Etkö sinä näe?

Näenhän minä, kävelen koiran ja pallon luo. Taistelemme hetken hampaat irvessä pallosta, terrierit osaavat pitää puolensa. Lopulta Hoitokoira armahtaa, irrottaa hampaansa ja saan heittää pallon uudelleen. Leikkimme lopuksi käyn noukkimassa pihalta kaikki heittämäni pallot. Hoitokoira torkkuu lepolassissa, tarkkailee silti, että teen homman kunnolla.

Olen minä niin vietävissä nykyään.

 

 

 

10 Responses to Koiran elämää 9

  1. rantakasvi says:

    Hehee, kohta koira heittää palloja ja sinä haet.

    Meilläkin on aina joskus Hoitokoira ja sama juttu, heitän pallon nurmikolla ulkona ja yritän saada koiran hakemaan. Koira käy katsomassa, etä jaa, no tässä se on. Muuta ei tapahdu.

  2. Maarit says:

    Niin se vain on, vaikka ihmisen pitäs olla ykkönen…nautinnolla on joskus kakkonen 😉

  3. Sirpa says:

    Mielellään sitä välillä on vietävissä…:)

  4. UUna says:

    Juuri sopivaa kesäleikkiä ja hyvin opettavaista molemmille. Lapset ja eläimet pehmittävät :-))

  5. sirokko says:

    Taidatte olla samaa terrierisukua molemmat – ei mitään turhan noutajia siis 😀

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

