Kirjaimet elämässäni: U

 

uni, ujous, unohdus, urheilu

 

Rakastan nukkumista. Uni on pakokeino, suluton väylä unohdukseen. Eniten pidän kuolleen unista, ei muistikuvia, ei painajaisia, vain syvää putoamista mustaan aukkoon, olemattomuuteen. Siellä on lämmintä, turvallista, aika katoaa.

Nukkumisen rakastajana olen nauttinut aina, kun minut on nukutettu leikkauksia varten. Kaunista, täyteläistä vajoamista sellaiseen mitä ei ole olemassa.

Herääminen. Sitä en rakasta. Odotan päiväunien alkamista.

19 Responses to Kirjaimet elämässäni: U

  1. Sini says:

    Samat ajatukset täälläkin. Jos joskus, erittäin harvoin olen nukkunut hyvin ja syvää unta aamulla totean nukkuneeni ”kuolleen unta”! Se hetki ennen kun nukutusaine alkaa vaikuttaa mutta sen vaikutuksen tuntee jo…tiedän!
    Epiduraalia ei minulle…..! 🙂

    Kertonee jotain minusta.

  2. sini says:

    …edelliseen kommentiini tuli vahingossa liikaa informaatiota!

  3. Minäkin tykkään nukkumisesta, aina vaan pitää herätä keskenkaiken..no ehkä eläkkeellä sitten saan nukkua! Minä tykkään unista, ne ovat valinnoista vapaata seikkailua 🙂

    • susupetal says:

      Itselleni ne unet, jotka muistan, ovat yleensä painajaisia, Esther. Sen takia on ihanampaa, ettei muista nähneensä unia.

      Eläkkeellä on aikaa kaikkeen 😀

  4. Maarit says:

    Nyt ei enää muista, miks joskus on ollu mukavaa valvominen. Oottaa vain iltaa, kun pääsee nukkumaan. Monesti unessakin nukun 🙂

  5. rantakasvi says:

    Nukkuminen kotona on kyllä mukavaa. Mutta leikkauksissa minä taas olen eniten inhonnut nukuttamista, ehkä siksi, että herättyäni on aina olut melkoinen pahoinvointi.

    • susupetal says:

      Itselläni ei ole tullut huonoa oloa heräämössä, Rantakasvi, mutta tiedän kyllä useita, joille käy niin.
      Kotona on hyvä nukkua, ja junassa!

  6. tuulento says:

    Minulla tuo nukkuminen vaihtelee, joskus en nuku koko yönä, joskus nukun. Toisinaan nukahdan neljältä joskus taas herään neljältä. Että semmoista, vaan ei se haittaa elämää. Unet voi joskus olla kivojakin!

  7. Elegia says:

    Uni tuo ihanan unohduksen. Nukkuminen on elämän parasta aikaa, eiku…

  8. Jael says:

    Uni on turvallinen(ellei ole kamalia unia). Itse olen tottunut nukkumaan vähemmän.

  9. aimarii says:

    Päikkärit joskus on ihan must. Harvinaista herkkua mulle. Siksi, että se on yöunista pois ja haluan mieluummin nukkua yöllä.
    Noista anesteisaunista olen ihan eri levelillä. Anest.hoitajana leipätyöni tehneenä suorastaan hirvittää, jos joudun nukutettavamsi.

    • susupetal says:

      Minulla ei päikkärit vaikuta yöuniin, Aimarii, näköjään unentarpeeni on pohjaton!

      Herääminen anestesiasta on varmaan aika yksilöllistä, olet varmaan nähnyt kaikenlaista.

  10. Ulla says:

    Löysin vasta kirjaimesi ja jäin lukemaan niitä. Unesta on tullut oikullinen, se ei olekaan itsestäänselvyys.

    • susupetal says:

      Totta, Ulla, ei todellakaan itsestäänselvyys. Vielä, kun olin työelämässä, unensaanti oli työn ja tuskan takana, meni monta tuntia ennen nukahtamista ja heti kohta nukahtamisen jälkeen, herätyskello soi 😦

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

