Saturday Classics 300324

 

Tämän lauantain klassikkona on yksi ikisuosikeistani eli Maija Vilkkumaa ja hänen kappaleensa Ei saman nimiseltä albumilta vuodelta 2003. Tuo kyseinen albumi on yksi suosikeistani Maijan tuotannosta ja sitä tulee kuunneltua edelleen aika ajoin.

Kappaleen Ei sanat raastoivat aikanaan monella tavalla. Olla ensin tytär, sitten äiti, kaikki se löytyy noista sanoista.

Tänään Maijalla on keikka Helsingissä ja sinne minulla on liput! Jess!

onnen keiju
ole hyvä ja lennä, hyvä ja lennä
tee sun taiat
et äiti antaa mun mennä, antaa mun mennä
mä haluaisin kun jokainen muu menee
on meri lämmin ja hiekka kuumenee
mä tiedän äidil´ on minusta huoli
mutta kurjaa on jos ulkopuoliseksi jää

ja äidin silmät on sumeat jo
hän sanoo maailma on vaarojen karikko
se sama maailma siskosi vei
mä sanon viimeisen sanan ja se on ei

vuodet vierii
ja kun talo on raukee ja äiti on raukee
tytär riuhtoo lukkoo
mut se ei aukee, ei se ei aukee
mikään ei tätä ikävää poista
hän on kohta jo kuusitoista ja hän
tietää ettei taiat auta
hän huutaa päästä mut ulos jumalauta

ja yönä erään heinäkuun
tytär herää, pukeutuu
ikkunasta lähtee maailman pauhuun
toisessa huoneessa, äiti suussaan tupakka nukahtaa ja herää pian kauhuun
ja hän huutaa, tytärtään huutaa
mutta tytär on kaukana ja
lähellä kuuta

 

Muita klassikoita täällä.

 

14 Responses to Saturday Classics 300324

  1. Pisi Prkl says:

    Loistava artisti, loistava biisi. Nauti olostasi.

  2. Takkutukka says:

    Vilkkumaa on laadukas ja mukaansatempaava sekä omaleimainen artisti, mikä aikaansaa sen, jottei tällekään kappaleelle tulisi mielenkään sanoa EI:)

    Antoisaa ja vauhdikasta konserttia eli JESS: anna jalan naputtaa ja rytmin lämmittää mieltä, sielua ja sydäntä!

  3. aimarii says:

    Hyvää konsertti-iltaa sinulle.

    Minä tykkään Vilkkumaan monestakin biisistä, mutta tää Ei on eniten minun mieleeni.

  4. Tämä on loisto kappale ja Maija on Rock, jakaa kovasti mielipiteitä, mutta minä tykkään.

  5. Birgitta says:

    Juuri tällä viikolla havahduin, että Ei soi päässäni. Hieno kappale! Nautinnollista keikkaa sinulle 🙂

  6. Lepis says:

    Olen alkanut ymmärtää Maijan musiikkia vasta hiljattain, tai siis kuunnelut. Hyvä biisihänt tämä.

Jätä kommentti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.