Keskusteluja

 

– Mä oon vähän miettinyt, että onkohan sun kuulos heikentynyt, kun…
– Tä? Miten niin?

– …kun sä keskeytät mut aina…
– Keskeytän?

– …aina, kun mä puhun. Ihan kuin sä et…
– Ei mun kuulossani oo mitään vikaa!

– …ihan kuin sä et kuulis, että mä puhun.
– Tosi törkeesti sanottu.

– Mä vaan ajattelin, etten mä saa koskaan sanottua…
– No, jos sä niin ajattelet, niin parempi, etten mä puhu mitään.

– …niin, mä en saa sanottua lausetta koskaan loppuun. Mitä sä nyt teet? Miks sä otit kännykän?
– Täytyyhän mulla olla jotain tekemistä, kun sä puhut.

 

 

 

***

Viikon 36 krapusanat ovat kuulo, lause, keskustelu.

Krapu on oma otsikkosi mukaan luettuna tasan 100 sadan teksti, ei enempää, ei vähempää. Viikon krapusanat ilmestyvät sunnuntaisin tässä blogissa.
Sanojen ei tarvitse olla perusmuodossaan kirjoituksessasi.
Jätä krapusi linkki blogiini.
Kiirettä kravun kirjoittamisella ei ole, koko viikko on aikaa.

OSALLISTUJAT

Cara

HPöllö

Äijä

Pasanen

Aimarii

BLOGitse

 

25 Responses to Keskusteluja

  1. Elegia says:

    ”jotain tekemistä, kun puhut.” 😀 Ei kannata kuunnella, tietenkään. Tiedän tämän ihmistyypin ja on hemmetin raskasta!

  2. Takkutukka says:

    Tämä hyvä nykyisin turhan yleisestä ohipuhumisesta sarjasta: hyvää päivää, kirvesvartta:) Ja se etenkin jokanuoren käteen kiinni kasvanut kännykkä.
    Hyvät ja syvällisemmät, rauhassa käydyt, antoisat keskustelut alkavat olla harvinaista herkkua ja siksi niin makoisaa sellaista…

    • susupetal says:

      Ohipuhuminen on valitettavan yleistä.
      Puhuminenkin alkaa olla valitettavan harvinaista.
      Onneksi on ystäviä, joiden kanssa keskustella oikeasti, Takkutukka!

  3. Cara says:

    No just, että tekemistä sillä aikaa kun toinen puhuu. Kännykkä on varsinainen riesa silloin kun on paikalla muitakin kuin se yksi kännyyn tuijottaja.

    Oma krapuni:
    https://caravaani.blogspot.com/2023/09/viikon-36-krapu-ruukut.html

  4. HPöllö says:

    Kuulostestiin tarvis mennä… Tämä vois hyvinkin olla mun ja Mursun keskustelu sen kuulotestin jälkeen…
    https://hpollonkrapula.blogspot.com/2023/09/kuulotesti-krapu-362023.html

    Meidän harvassa tuttavapiirissä on muutama, joille kännykkä tuntuu olevan liimautunut käteen; itse olen opetellut laittamaan puhelimen jos en ihan äänettömälle, niin ainakin hyvin hiljaiselle. Mursu ei puhelimeensa koske kotonakaan muuta kuin soittaakseen tai jos siihen tulee viesti, joten jos jollain on hätä eikä mua saa kiinni, ne soittaa Mursulle – se vastaa, jos joku tärkeä soittaa.
    Tärkeitä ei ole tilastotieteilijät yms 😡

  5. No, toisten ihmisten kuuntelemattomuus ja kännykän jatkuva räplääminen voivat olla kuin yrittäisi näytellä elokuvassa, jossa pääosassa on ”Häviävä Huomio”. Siinä heidän keskittyneisyytensä on yhtä katoavaa kuin aave kadotessaan vanhasta hylätystä kartanosta.

  6. Äijä says:

    No, minä olen kai ammattitautisesti vähän huonokuuloinen, ja siitä kertoo tänäinenkin krapupäreeni:

    Tänä aamuna töissä

  7. Päivitysilmoitus: Kuulolla | sanapasanen

  8. runopasanen says:

    Sulla oli niin hyvä aihe, että lipsahti samaan lajiin 🙂

    Kuulolla

  9. Meri says:

    Hyvin henkilökohtainen keskustelu jota ei voi käsitellä ns. huulenheittona.
    Tilanne ajautunut jo kauan aikaa sivuraiteelle.
    Mikä neuvoksi, ennen muinoin oli hermoparantola, kumpikin tarvitsee raitista ilmaa kaukana toisistaan.
    Hyräilee biisiä….Mistä tunnet sä ystävän…….

  10. timokytta says:

    Taitaa olla enemmänkin vikaa aivoissa kuin kuulossa… 😶 #jätäse

  11. aimarii says:

    Joillakin tuntuu olevan tuollainen tyyli, siis keskeyttää aina. Tai puhua koko ajan toisen sanomisen päälle omaa juttuaan. Ärsyttäviä tapauksia.
    Usein voi olla myös tahallisen valikoiva kuulo.
    Hyvin vedit keskustelun.
    Minun blogitaukoni loppui viimein. Sain intoa kirjoittaa oman krapuni. Huomasin vasta, että krapu alkoikin jo edellisviikolla, mutta tähän ehdin.

    https://kommintanhua.blogspot.com/2023/09/yllatys-marjaretkella.html

    • susupetal says:

      Luulen, että tällaisen tyypin ollessa kyseessä, kyse ei ole valikoivasta kuulosta vaan silkasta itsekyydestä.
      Mukavaa, kun palasit blogitauolta, Aimarii. Jep, viime viikolla aloitettiin krapuilu, joten ihan hyvin vielä mukaan!

  12. Maarit says:

    Tuttua tekstiä aika ajottain, millon mistäkin asiasta 🙂

  13. BLOGitse says:

    Olis voinut vaikka virkata jos käsille oli pakko saada tekemistä! 🙂
    Kännykkä on yks p….le näinä päivinä. Onneksi monissa kouluissa on jo päästy tunneilla ’kännykkäturvalliseen’ tilaan. Kaiken kun pitää nykyään olla turvallista, myös oppituntien, ilman kännyköitä.
    https://blogitse.com/2023/09/05/krapu-36-tyynnyttelya/

Jätä kommentti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.