Lupaus

– Lupaatko, ettet suutu, jos mä sanon jotain?
– Hmm?

– Lupaa! Muuten mä en sano!
– En mä voi luvata, ku en tiedä, mitä aiot sanoa.

– Lupaa!
– Enhän mä suutu muutenkaan koskaan.

– Niin, mutta lupaa kuitenkin!
– No, okei, mä lupaan.

– Vanno!
– Häh?

– Vanno kans, ettet suutu!
– Siis, eikö se lupaaminen riitä nyt?

– Vanno!
– Siis ihan oikeesti…

– Vanno tai mä en voi sanoa.
– JOO!

– Sä et tarkoita sitä!
– Mitä…?

– Sä sanoit joo. Ihan varmasti sä suutut.
– Ei helvetti!

– Mä arvasin! Sä suutuit!

***

Tämä krapu on ajastettu etukäteen, olen poissa linjoilta muutaman päivän ajan. Jätä linkkisi kuitenkin tavalliseen tapaan kommentteihin, kirjaan osallistujalistan palattuani jälleen maisemiin.

***

Viikon 38 krapusanat ovat arvata, lupaus, koskaan.

Krapu on oma otsikkosi mukaan luettuna 100 sadan teksti. Viikon krapusanat ilmestyvät sunnuntaisin tässä blogissa.
Sanojen ei tarvitse olla perusmuodossaan kirjoituksessasi.

Kiirettä kravun kirjoittamisella ei ole, koko viikko on aikaa.

OSALLISTUJAT

riitta k

AilaKaarina

Uuna

BLOGitse

Sus’

Der Seidenspinner

Repu

Aimarii

anli itse

43 Responses to Lupaus

  1. Birgitta says:

    Hahaaa!
    Joskus nuorena muistan käyneeni nuo ensimmäiset dialogirivit läpi siipan kanssa, mutta parempi oli lopettaa heti alkuun lupausten pyytäminen 😉

  2. BLOGitse says:

    Voi noita aikoja! Vannotettiin kavereita ja kerrottiin pienten ihmisten salaisuuksia…
    Mun krapu: https://blogitse.com/2020/09/13/krapu-38-arvailua/

  3. Sus' says:

    Aivan sviidun hyvä, nauroin ääneen, kiitos;DD

  4. Takkutukka says:

    Ikikeskustelu; lupaus mikä lupaus:)

  5. AilaKaarina says:

    Hieno ja hauska.Suupielet koholla lähden ruokaostoksille 👍🌹😊.

  6. Niinhän se joskus menee 🙂

  7. Der Seidenspinner says:

    Voi noita aikoja…mut ku sä lupasit! 🙂

    https://mustaasamettia.blogspot.com/2020/09/krapu-38.html

  8. aimarii says:

    Noin se menee. Tekee mieli kertoa, mutkun ei oikeastaan voisi.
    MInäkin sain jonkulaisen jutun.

  9. riitta k says:

    Näin sitä saa riidan aikaan 🙂

  10. timokytta says:

    Heh, hyvä! ^_^ Tuleeko tälle vielä 100 sanaa jatkoa, että kuullaan mistä on kyse? Uteliaisuus nousi kattoon!

  11. Uuna says:

    Hauska tapahtumaketju. Hauska ja hauska, mutta lukijalle hauska.

    (Omani löydät nimeä klikkaamalla.)

  12. anli says:

    Tästä sanailusta syntyi aina riita. Tuttua.
    Oma tekstini syntyi lupauksen ympärille ja unohdin muut sanat 😀 täytyi sitten sovittaa jotenkin….
    Tässä Krapuni: https://omaverstas.blogspot.com/2020/09/krapu-38.html

  13. AilaKaarina says:

    Hei, onko muilla yhtä hankala lukea näitä Krapuja, kun ainakaan minä en näe osallistujalistassa ketään???

    • susupetal says:

      Hei AilaKaarina,
      tuossa päivityksessä lukee, että olen poissa koneen ääreltä muutaman päivän ajan ja päivitän listaa, kun olen jälleen maisemissa.
      Eli nyt se lista on siellä.

      • AilaKaarina says:

        Anteeksi, kun en huomannut lukea riittävän tarkasti. Luulin, että koneesi on hajonnut tai jotain. Muta kiva kun osallistujalista näkyy taas. Olen niin innostunut pitkän itselleni kuolleen koronakevään jälkeen taas kirjoittamaan näitä ihania Krapuhaasteita. Kiitos, sulle SusuPetal, että jaksat vetää tätä haastetta 🌹💕👌👏😘😍!

        • AilaKaarina says:

          Anteeksi, kun en huomannut lukea riittävän tarkasti. Luulin, että koneesi on hajonnut tai jotain. Muta kiva kun osallistujalista näkyy taas koska se helpottaa lukemista. Olen niin innostunut pitkän itselleni kuolleen koronakevään jälkeen taas kirjoittamaan näitä ihania Krapuhaasteita. Kiitos sulle SusuPetal, että jaksat vetää tätä haastetta 🌹💕👌👏😘😍!

      • AilaKaarina says:

        Juu, pahoittelen, kun en huomannut!

  14. BLOGitse says:

    Luin just internetin ihmeellisessä maailmassa juttua: RAAPALE = tämä krapu. Sata sanaa. Onko krapu 100 sanaa ollut aikoinaan tietoinen valinta juuri tästä syystä? Eli olette tienneet raapaleen olemassaolosta?

    • susupetal says:

      Raapale on todellakin sadan sanan pituinen novelli, jonka lisäksi otsikkoon/väliotsikoihin voi käyttää viisitoista sanaa. Eli hiukan pidempi kuin tämä meidän krapumme, joka otsikko mukaan luettuna on sen sadan sanan mittainen.
      Raapaleet ovat tuttuja minulle esim. sci-ficstä.
      Jossakin lehdessä, olisikohan ollut Kouvolan Sanomat, julkaistiin aikanaan, varmaan 90-luvulla sadan sanan pituisia krapuja, sieltä otin tuon krapu-nimen.
      Aimarii on kirjoittanut raapaleita sisältävän kokoelman:

      Aino Riihiaho Tuulentavoittelija

  15. BLOGitse says:

    Sana raapale on hauska. Luin Shimon vuoden kirjoittamia, hänellä on sana hallussa. Todella erilaisia tekstejä.
    Täytyy tutustua Aimariin kokoelmaan!

Jätä kommentti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.